Rekordy domeny w WEBD.pl

13 czerwca, 2020 | by B. Grabarczyk

Dzień dobry w ten długi weekend! Obyście właśnie wylegiwali się gdzieś na słońcu w środkowej lub południowej Polsce, na północy pogoda jak zwykle, więc tu uświadczycie tylko ciepła, bez promyków wink
Jesteśmy po całej akcji kwarantanna, wróciliśmy już do biura. W trakcie społecznego 'lock-down’ bardzo często pisaliście do nas z pytaniem 'gdzie zmienić rekordy domeny w WEBD.pl?’. Wyjaśnimy więc wszystko po kolei, od edycji DNS po rekordy TXT.

Pierwsza, ostatnia i najważniejsza zasada zmiany rekordów domeny – zmieniacie je na tym hostingu, na który wskazują DNS Waszej domeny. Tylko wtedy rekordy mają możliwość propagacji i mogą być widoczne dla dostawców ich wymagających (najczęściej Google czy Microsoft).

Od początku.
Jeśli macie u nas zakupioną domenę – najwyższe priorytetem DNS zmieniacie u nas. Taka opcja jest dla Was dostępna (nawet bez posiadania hostingu), bo to jedna z podstawowych funkcjonalności domeny (poza np. zmianą właściciela domeny, czy kodem auth_info). Więc, możliwość zmiany DNS znajdziecie zawsze po zalogowaniu na panel Klienta WEBD.pl, w Twoich Produktach oczywiście. O tu:

Wymagane jest podanie dwóch nazw domenowych DNSów, adresy IP im przypisane – rozpropagują się same.

Teraz zaczynamy łatwą i szybką zabawę w rekordy. Uwaga (wracam do pierwszej, ostatniej i najważniejszej zasady) – rekordy domeny zmieniacie samodzielnie u nas, jeśli

  • domena kieruje na nasze DNS
  • posiadacie dla niej hosting [jeśli tego nie macie, możecie nam zgłosić zmianę rekordów, ogarniemy to administracyjnie, spokojna głowa]

Rekordy domeny w WEBD.pl (typu rekord A, MX, CNAME, czy TXT i ogrom innych) edytujecie, dodajecie i usuwacie zawsze z poziomu swego Cpanel, tajemniczy przycisk Zone Editor.

Istotne jest, że każda domena dodana do Cpanel, ma domyślnie przypisane rekordy, więc jeśli dla danej domeny rekord już istnieje – nie dodajecie kolejnego, wystarczy, że edytujecie istniejący, o tak:

Wszystkie wartości rekordów edytujecie lub dodajecie zgodnie z zaleceniami kogoś/firmy, która takie zmiany nakazuje wprowadzić. Tu nie ma miejsca na fantazyjne rozwiązania smiley

Jeśli pomogliśmy – bardzo nas to cieszy. Jeśli spowodowaliśmy chęć zadania miliona pytań – też dobrze, zapraszamy na tech@webd.pl

Opalajcie skronie i do następnego !

Nasi partnerzy.

Monitoring 24/7.

Całodobowy monitoring serwerów
pozwala Ci komfortowo korzystać
z usług WEBD.pl!